У нашій країні діє законодавча заборона на використання житлового приміщення, будь-то будинок або квартира, для ведення бізнесу будь-якого роду. Існує два можливі варіанти отримання нерухомості для цих цілей: купівля (оренда) площ в офісних будівлях або переведення приміщень з житлового фонду в нежитловий. Другий варіант є також способом збільшення вартості нерухомості або її оренди, підвищення попиту на неї.
Брак нерухомості для ведення бізнесу підприємці можуть компенсувати шляхом переведення житлового приміщення (квартири) в нежитловий фонд.
Для цього приміщення повинно відповідати ряду вимог:
- Це має бути перший поверх, цокольне, підвальне або напівпідвальне приміщення;
- Допускається використання другого поверху за умови, що перший поверх - це нежитловий фонд;
- Потрібно отримати згоду сусідів і ЖЕКу;
- Повинна бути можливість облаштування окремого входу;
- Будівля не повинна бути пам'ятником архітектури.
Законодавством України перевід житлового фонду в нежитловий чітко не визначений. Тому він регулюється в кожному регіоні локальними нормативно-правовими актами.
Підставою для такого переведення є:
- Визнання в установленому порядку жилого приміщення непридатним для постійного проживання;
- Визнання доцільності зміни функціонального призначення житлового приміщення.
Переведення житлового приміщення в нежитлове не допускається:
- Якщо доступ до приміщення яке переводиться неможливий без використання приміщень, що забезпечують доступ до житлових приміщень, або відсутня технічна можливість обладнати такий доступ до даного приміщення;
- Якщо приміщення яке переводиться є частиною житлового приміщення або використовується власником даного приміщення або іншим громадянином у якості постійного проживання;
- Якщо право власності на приміщення яке переводиться обтяжене правами яких-небудь осіб.
Перевід нежитлового приміщення в житлове приміщення не допускається, якщо таке приміщення не відповідає встановленим вимогам або якщо право власності на таке приміщення обтяжене правами яких-небудь осіб.
Питання, пов'язані з переведенням житлових приміщень у нежитловий фонд, спочатку розглядаються міжвідомчою комісією (МВК) адміністративного району, а далі безпосередньо на міській міжвідомчій комісії з використання житлового фонду. Рішення МВК з питання переведення житлових приміщень у нежитловий фонд затверджуються райадмністрацією.
Для практичного вирішення питання про переведення житлового приміщення в нежитлове, власник приміщення повинен зібрати необхідний пакет документів, до якого входять:
- Нотаріально завірені копії правовстановлюючих документів (свідоцтво про право власності, договір купівлі-продажу і т. п.);
- Довідку з БТІ про відсоток зносу житлового будинку;
- Довідку з ЖЕКу про те, що в даному житловому приміщенні ніхто не зареєстрований і не проживає;
- Висновок проектного інституту про техстан житлового будинку (при необхідності).
Коли всі документи зібрані, то можна сміливо відправлятися в районну держадміністрацію і писати заяву про переведення житлового приміщення в нежитлове. Розглянувши заяву, райдержадміністрація доручає міжвідомчій комісії вивчити надані документи, провести відстеження стану приміщення в питанні придатності або не придатності даного приміщення для проживання. За результатами обстеження, комісія складає акт і передає його назад до райдержадміністрації для подальшого вирішення питання.
Якщо прийнято позитивне рішення, то райдержадміністрація видає розпорядження про визнання житлового приміщення не придатним для проживання, копія якого разом з актом відстежується міжвідомчою комісією і видається власнику приміщення.
Наступний крок - це звернення з заявою в міську адміністрацію. До заяви необхідно додати практично такий же пакет документів, як і при зверненні в райадміністрацію, додавши розпорядження району та акт міжвідомчої комісії.
На підставі заяви власника і поданих документів, заявник надає Київміськадміністрації акт доручення:
- Головному управлінню економіки міста підписати договір на сплату касового збору на розвиток соціальної інфраструктури міста;
- УЖГ - розглянути документи і при наявності підстав підготувати проект розпорядження міськадміністрації про переведення житлового приміщення в нежитлове;
- Райадміністрації - завізувати підготовлений УЖГ проект розпорядження КМДА.
Після цього відповідний проект з пояснювальною запискою до нього узгоджується із заступником голови КМДА, начальником Головного управління економіки та розвитку міста, райадміністрації, юридичною службою.
Як Ви переконалися, процес переведення житлового приміщення в нежитлове досить таки не простий. Тому, якщо Ви вирішили придбати квартиру для використання в подальшому під офіс, магазин та ін Ви повинні знати, що Вам ще належить копітка праця з отримання різних погоджень, сплаті певних грошових коштів на розвиток інфраструктури міста і, звичайно ж, з подолання різних бюрократичних перепон.
Якщо всі ці умови дотримані, залишається лише визначитися з майбутнім призначенням нерухомості і зібрати всі необхідні документи.
Саме збір дозволів різних інстанцій робить перевід в нежитловий фонд заняттям довгим, утомливим і витратним для власників квартир.
Похожие статьи:
Новини ринку нерухомості (Новости рынка недвижимости) → Як формується ціна нерухомості
Статьи о недвижимости → Дозвіл на продаж квартири, зразок
Новини ринку нерухомості (Новости рынка недвижимости) → Як громадянину України перевести за кордон гроші на покупку нерухомості
Новини ринку нерухомості (Новости рынка недвижимости) → Виселити з квартири за борги можна тільки за рішенням суду
Новини ринку нерухомості (Новости рынка недвижимости) → Як визначити, чи надійна будівельна компанія?
Просим не писать отзывов провокационного характера (т.е. таких, которые направлены против лиц, государств, организаций и т.д., с целью подтолкнуть их на неадекватные поступки).
Просим воздержаться от формулировок или выражений, унижающих достоинство человека, организации и государства. Здесь принято, что любую позицию можно аргументировать коротко и цивилизованно, не прибегая к грубым выражениям, или таких, которые перечислены выше.